KATALOG PROIZVODA

Jovšić Printing Centar

  • O nama
    • Istorijat
    • Misija
    • Sistem menadžmenta
    • Politika IMS
    • Zaposlenje
    • Drugi o nama
    • Reference
  • Usluge
    • Ofset štampa
    • Digitalna štampa
    • Sito štampa
    • Tampon štampa
    • Dizajn
    • Formati papira
    • Brendiranje vozila
    • Lasersko graviranje i sečenje
    • Brendiranje lokala
    • Direktna UV štampa
    • Reklamni baneri od ceradnog platna
    • Štampa velikih formata
    • Solventna štampa
    • Download
  • Proizvodi
    • Brošure
    • CD/DVD omoti
    • Etikete
    • Fascikle
    • Flajeri
    • Id kartice
    • Kalendari 2022
    • Kartoline
    • Katalozi
    • Kese
    • Knjige
    • Koverte
    • Kutije
    • Memorandumi
    • Nalepnice
    • Nek Hengeri (Neck Hangers)
    • Papirni podmetači
    • Plakati i posteri
    • Podmetači za čaše
    • Pozivnice i čestitke
    • Puzzle sa slikom
    • Reklamne lepeze
    • Reklamni blokovi
    • Reklamni kartonski šeširi
    • Rokovnici
    • Samokopirajući blokovi
    • Vizit karte
    • Vobleri
    • Roll up baneri
      • Roll Up 85 x 200 cm
      • Roll Up 100 x 200 cm
      • Roll Up 120 x 200 cm
    • Back Wall Baneri
    • Zastavice od papira
    • Štampa majica
  • Pojmovnik štamparskih izraza
  • Download
  • Kontakt
  • Reklamni materijal
POZOVITE
065 82 82 808
Akvatinta - Ruska kolevka
petak, 25 januara 2019 / Objavljeno u Pojmovnik štamparskih izraza

Akvatinta

(ital.- aqua forte ; kiselina, mastilo – boja)

Akvatinta je grafička tehnika duboke štampe pri kojoj se ploča obrađuje hemijskim putem. Jedna od mlađih tehnika duboke štampe – postupak u tehnici bakropisa.

Akvatinta omogućava reprodukovanje polutonova pri površinskom štampanju. Na bakarnoj ploči se prvo izvlače konture i glavne linije crteža radiranjem, a zatim se vrši nagrizanje. Oni delovi crteža koji prilikom štampe treba da ostanu beli pokrivaju se tankom zaštitnom podlogom. U ‘komori za zaprašivanje’ u kojoj se mehom uzkovitlava fini prah materija otpornih na kiselinu (smola, asfalt, kolofonijum) ploča se zaprašuje, a zrnca praha se zatim zagrejavanjem iznad plamena zatope. Zrnca praha deluju kao fini raster, jer kod sledećeg nagrizanja kiselina može da prodre samo između pojedinih sićušnih čestica praha. Da bi se postigli različiti polutonovi, ploča se postepenim nagrizanjem i pokrivanjem različito duboko nagriza. Pokrivanje sa ‘zaštitnom podlogom’ ovde predstavlja neku vrstu negativnog slikanja, pri kojem u slici prvo nastaju svetli, a zatim tamni tonovi (up. postupak izvlačenja, postupak rasprskavanjem, raquele-postupak i postupak sa papirom sa slojem peska).

Tvorcem ove tehnike se smatra Žan-Batit Le Prens (1734-1781), koje je po prvi put predstavio 29 listova rađenih ovom tehnikom na Salonu 1769. godine. Tehnika postaje brzo popularna,, posebno u Francuskoj, gde se pojavljuju višebojni listovi visokog tehničkog savršenstva.

Ruska kolevka – Žan Batit Le Prens

Možete pročitati sledeće

datovanje potpis na slici
Datovanje
spread za prelom knjige
Spread
fotogram limuni
Fotogram

Pretraga

Poslednji članci

  • dizajn flajera kako napraviti flajer

    Dizajn flajera – vodič kako napraviti dobar flajer?

    U ovom članku ćemo odgovoriti na neka od najčeš...
  • drvena plocica gravirana laserom

    Zanimljivosti o laserskom graviranju

    Lasersko graviranje je odlično rešenje za pravl...
  • jpc luks kutija

    Kako se prave kutije?

    ...
  • pronalazac kalotipije

    Kalotipija

    Kalotipija, stari postupak u fotografiji kod ko...
  • Kaclerović Trifun

    Trifun, Triša Kaclerović – (14.02.1879. – 31.03...

NEWSLETTER

Primajte novosti o akcijama štampanog materijala

  • O nama
  • Usluge
  • Proizvodi
  • Pojmovnik štamparskih izraza
  • Download
  • Kontakt
  • Reklamni materijal

DRUŠTVENE MREŽE

© Štamparija Jovšić Printing Centar. Sva prava zadržana

TOP Call Now Button