Kutije za farmaceutsku industriju
Kutije za farmaceutsku industriju trebalo bi da budu praktične, funkcionalne, bezbedne i lepe na oko. U farmakologiji je pakovanje lekova, a naročito kozmetičkih proizvoda kao što su kreme, losioni ili posebna mala pakovanja za serume, veoma značajan poduhvat. Pored toga što moraju biti estetski lepe,ondosno funkcionalne, jer kozmetička sredstva i lekovi moraju se čuvati u adekvatnom pakovanju, moraju da budu i bezbedne i tačno određenog sastava u zavisnosti od toga koji sadržaj se čuva u njemu.

Ponekad proizvod, poput skupocene kreme ili losiona ima veću vrednost i cenu, ukoliko je spakovan u luksuzno pakovanje, koje najvećim delom prodaje proizvod.
Kada su u pitanju lekovi oni moraju da imaju adekvatno pakovanje shodno svom sastavu i načinu čuvanja. Pa se različite tablete čuvaju u posebnim tablama sa zaštićenim delom za svaku tabletu koja omogućava da će lek čuvati svoja svojstva, i sve to upakovano u praktične kutije koje takođe moraju imati ambalažu prijatnu za oko kako bi se kupac između mnogo sličnih proizvoda odlučio baš za taj.

U tu svrhu koriste se različita pakovanja, koja se štampaju određenim tehnikama kako bi se postigao krajnji vizuelni efekat.
Kutije za farmaceutsku industriju rade se od čvrstog kartona, različite debljine, a potom mogu biti obložene specijalnim kundstdruk papirom, uz sjajnu i mat laminaciju. Uz to mogu se koristiti i specijalni efekti kao što su hologrami, zlatotisk i drugo u zavisnosti od željenog efekta.

Oni koji se bave farmaceutskom amabalažom imaju veliki izbor pri odabiru teksture kartona, specijalnih premaza, reljefastog efekta i drugo.
Kada je u pitanju pakovanje lekova kutije mogu biti kartonske ali i plastične u zavisnosti od potrebe čuvanja lekova. Pojedini farmaceutski proizvodi zahtevaju plastičnu ambalažu koja takođe može biti dekorativna a obično se u ovakve kutije pakuju kreme i losioni, kao i serumi, postoje određeni farmaceutski i kozmetički proizvodi koji dozvoljavaju veći izbor pakovanja a najčešće je upravo vrsta štame i finalni izgled presudan kako bi privukao kupca i kako bi se ostvarila prodaja.